Dyson Purifier Hot + Cool Gen1 - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Dyson Purifier Hot + Cool Gen1 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,8

Mark van Baal 11-06-2024

Zeer mooi product, beperkte functie

Ik heb de Dyson Purifier Cool de afgelopen periode kunnen testen. Dit was de eerste keer dat ik zo’n soort luchtzuiveraar in huis heb.
Het is een groot apparaat, maar door het mooie design en de fijne witte kleur was dit voor ons in de woonkamer geen probleem en paste goed bij het interieur. In de slaapkamer van onze zoon die hooikoorts heeft stond het meer in de weg.
De installatie is zeer eenvoudig. De stabiele onderdelen in elkaar zetten en het verwisselbare filter toevoegen is zo gebeurd en binnen enkele minuten is het apparaat gebruiksklaar.
Op het apparaat zelf is er enkel een aan/uit knop. De overige instellingen zijn enkel via de afstandsbediening te regelen. Ook is er geen app beschikbaar. Wel kan de afstandsbediening met een magneetje op het apparaat zelf vastgezet worden, wat zeer handig is. Ook is de timer functie handig in gebruik zodat je deze automatisch kan laten stoppen na enkele uren. Daarnaast kan de draaicircel van het apparaat worden ingesteld.
De luchtzuiveraar kan op een stand tussen 1 en 10 gezet worden. Hoe hoger de stand, hoe krachtiger de luchtstroom, maar vanaf stand 6 ook duidelijk meer geluid. De luchtstroom voelt verkoelend aan, maar kan niet op tegen een airco. Het is meer een krachtige ventilator. Ondanks dat op het display de luchtkwaliteit wordt aangegeven vonden we het lastig te meten of de luchtkwaliteit echt verbeterd werd. Dit heeft ook te maken dat de Dyson in slechts 1 kamer staat en je eigenlijk meerdere Dysons nodig hebt om de luchtkwaliteit in het hele huis te verbeteren.
Mijn conclusie is dat het een zeer mooi apparaat is, maar te weinig effect heeft voor ons om de relatief hoge prijs te rechtvaardigen.

Pluspunten

• design
  • veel instellingen
  • geluid sterkte

Minpunten

• niet zeer verkoelend, enkel luchtstroom
  • Bewijs voor lucht reiniging amper te meten

Dylan 10-06-2024

Het apparaat heeft een mooi & futuristisch design en is daarnaast gebruiksvriendelijk en licht genoeg om gemakkelijk te verplaatsen. Echter, in een nieuwbouwwoning bleek de luchtreinigingsmodus weinig toegevoegde waarde te hebben, aangezien het apparaat zelfs na uitgebreid koken geen verandering in de luchtkwaliteit detecteerde.

Voor oudere huizen, slaapkamers, of kinderkamers die veel zon krijgen, kan dit apparaat echter wel nuttig zijn. Ondanks de indrukwekkende technologie lijkt de prijs vooral te rechtvaardigen door het strakke design, meer dan door de prestaties.

s************@g******** 10-06-2024

Ik ben zeker tevreden over dit apparaat. Toen hij aankwam schrok ik wel een beetje van de grootte maar omdat het ook een ventilator is, ziet hij er wel echt zeer modern uit. Je hebt geen draaiende stukken zoals bij een ventilator en dat maakt het heel veilig en makkelijker in onderhoud. De lucht zuiverende functie werkt goed en ik heb hem het meeste op automatische stand gezet, dit was voor mij het makkelijkste. Met verschillende allergieën in huis is dit echt een goede oplossing, het werkt voor ons heel goed en het helpt om de lucht gezonder te maken. De koelende functie is voor mij te vergelijken met een ventilator en dat is voor ons oké. Het handige is dat er een nacht stand is, dan branden er geen lampjes en is hij stiller, dit gebruiken we dan ook het meeste in de slaapkamer. Na enkele weken testen kan ik dus echt wel zeggen dat ik ben overtuigd!

l*******@x******** 30-05-2024

Ik heb de afgelopen 2 weken deze Dyson getest. Deze Purifier ziet er strak uit en past mooi in mijn interieur. De afstandsbediening is handig en de luchtzuiveringsfunctie werkt prima. Mijn kind heeft last van pollen en merkt een aanzienlijk verschil in de luchtkwaliteit.
Wat betreft de koelfunctie: hier merk ik weinig van. Het is overduidelijk een ventilator, zelfs een temperatuurdaling van 1 graad in een niet al te grote slaapkamer wordt niet bereikt. Bovendien maakt het apparaat veel geluid. Stand 1 van 10 vind ik al hard voor in de slaapkamer en stand 3 is onplezierig. Een pluspunt is de nachtstand, er branden 's nachts dus geen lampjes.
Kortom: de ventilator ziet er mooi uit, de luchtzuivering werkt prima maar als het om koelen gaat schiet hij te kort. En het behoorlijk aanwezige geluid maakt het gebruik in een slaapkamer niet echt prettig.

d*********@h********** 24-05-2024

Mooi design

Een mooi design luchtreiniger. In tegenstelling tot veel andere merken ziet deze er fancy uit. Echter is hij wel wat aan de grote kant.
Hij is superstil. Zeker in de nachtmodus heb ik hem niet gehoord. Op het moment dat hij op ‘automatisch’ staat en aanslaat ivm de lucht, maakt hij meer geluid, maar nog steeds niet storend.

Pluspunten

• Geluid

Minpunten

• Grootte